Al sinds de start van ons ‘familie bedrijf zonder familie’ gaan we voor kwaliteit en duurzame relaties met klanten en partners. We doen dingen zorgvuldig en met een lange termijn visie. Betrouwbare meetdata en modellen, kwaliteit en klanttevredenheid waren altijd al speerpunten bij PelserHartman. Sinds het jaar 2000 maken we onze eigen systemen om processen te beheersen en producten te controleren. In 2021 hebben wij ons maar eens officieel en uitgebreid door de mangel laten halen met het ISO 9001 certificaat als gevolg. Zowel PelserHartman als PH Bouwadvies zijn inmiddels ISO-gecertificeerd.

Een kwaliteitsmanagement systeem voor klanttevredenheid

Er bestaan nogal wat misverstanden over ISO 9001. Vaak wordt gedacht aan veel regels en vooral een hele grote administratieve rompslomp, met als doel een ingelijst certificaat aan de muur. Maar in de kern gaat ISO 9001 vooral over klanttevredenheid. Hoe richt je je processen zo in dat je klanten tevreden houdt, zodat ze terugkomen. Een kwaliteitsmanagementsysteem zoals ISO 9001 verbeterde de structuur in onze organisatie. Het zorgt ervoor dat strategie en operatie beter op elkaar zijn aangesloten.

Een beter systeem om sneller te kunnen innoveren door ISO 9001

PelserHartman maakte het strategische besluit om te beginnen met een kwaliteitsmanagementsysteem. Dit helpt onze organisatie om onze prestaties verder te verbeteren. Bovendien zorgt zo’n systeem voor de basis om innovaties in het bedrijf sneller te ontwikkelen. Ideeën kunnen sneller gefilterd worden en we zien sneller of er wel een goede match is met het businessmodel en met de competenties van het team. Maar het werkt ook andersom. We zien sneller waar binnen PH behoefte is aan verbetering en innovatie dankzij ISO 9001.

Uitgebreide voorlichting en klanten ‘meenemen in het proces’ geeft vertrouwen

Vertrouwen van klanten leidt tot duurzame relaties

Maar ook wilden we onze klanten en partners de garantie kunnen geven dat onze producten en diensten aan de door hen gestelde kwaliteitseisen voldoen. Onze klanten zoeken naar vertrouwen en dat vertrouwen kunnen wij winnen door producten en diensten te bieden die tot stand zijn gekomen onder een effectief kwaliteitsmanagementsysteem. Belangrijke verbeteringen in onze processen en de manier waarop we onze kwaliteit garanderen. Maar ook in het klantcontact en de klantevaluaties. En dit is voor PelserHartman essentieel omdat wij boven alles gericht zijn op het opbouwen van goede lang lopende relaties met klanten en partners. 

Natuurlijk waren we hier altijd al wel mee bezig, maar de certificering heeft ons verder op scherp gezet. De processen waren al strak georganiseerd, maar konden op sommige plekken toch wel wat scherper en beter. De grootste winst is misschien wel dat iedereen binnen de organisatie actiever bezig is gegaan met verbetering. Met minder fouten en meer tevreden klanten als gevolg.

Samenwerken met PelserHartman?

Een goede klik is cruciaal voor het aangaan van een duurzame relatie. Daarom maken we graag uitgebreid kennis. Daarna doen we vaak eerst een project samen zodat we elkaar leren kennen voordat we een partnership aangaan. Eerst verkering dan trouwen zullen we maar zeggen. Wil je graag kennismaken en praten over samenwerking? Neem dan contact met ons op of kijk voor meer informatie over partnerships op de pagina Partner van PelserHartman.